Heb je een goed product? Dan moet je het ook nog goed weten te verkopen. Goede kennis van marketing is daarom belangrijk. Gelukkig kan je dit gewoon leren. Bijvoorbeeld door je te verdiepen in de marketingboeken in dit artikel. Zo kan je op alle vlakken groei doormaken, of het nu om klassieke technieken of de nieuwste uitvindingen gaat.
Seth Godin – This is Marketing
Het oerboek als het om marketing gaat, is natuurlijk This is Marketing. Het is het eerste boek van de succesvolle marketeer Seth Godin. Zo leer je dat het niet om de luidste stem, maar om de grootste waarde gaat. Vrijgevigheid, empathie en emotie zijn belangrijke kenmerken van sterke marketing. Wil je weten hoe gewoonten veranderen of producten gekocht worden? Dan is dit het boek dat je moet hebben.
Napoleon Hill – Think and grow rich
Een andere echte klassieker is Think and grow rich van Napoleon Hill. Het gaat volgens de auteur om de eigen manier van denken. Wat is de denkwijze van een miljonair bijvoorbeeld? Dit boek draait dus net zo goed om persoonlijke ontwikkeling. Napoleon Hill is dan ook nog altijd veel te zien en horen in motivatievideo’s op sociale media. Het boek is voor veel succesvolle mensen ook belangrijk gebleken.
Byron Sharp – How brands grow (and what marketeers don’t know)
Dit boek van Byron Sharp is het resultaat van tientallen jaren aan onderzoek. De conclusies vertellen je dat veel moderne ideeën over marketing helemaal niet te onderbouwen zijn. Door alle zogenaamde wetten te toetsen, is ontdekt wat wel en niet werkt en op welk moment.
Remy Gieling – Ontdek de groeikansen van AI
Een modern marketingboek van Nederlandse hand. AI brengt belangrijke veranderingen met zich mee in de komende jaren. Wat de kansen zijn en waar de valkuilen liggen, wordt door Gieling uiteengezet. Voorbeelden van bekende bedrijven die nu al met AI werken worden daarbij aangehaald.